2019. március 10., vasárnap

Londonban, mint világvárosban élni

Londonban, mint világvárosban élni
 
Pár információ Londonról:
London az Egyesült Királyság és azon belül Anglia fővárosa, a legnagyobb városi terület az Egyesült Királyságban és az Európai Unióban, Európában Moszkva után a legnépesebb város, amely Londoni-medencében, a Temze folyó két partján terül el. Népessége: 8,136 millió ez egy 2011 adat.


Tapasztalataim, amíg Londonban éltem:
Mikor kiérkeztem egy hétig csak turista voltam sok helyre ellátogattam:

  • Big Ben
  • Trafalgar tér
  • Hyde Park
  • Buckingham Palota
  •  Tower Bridge

 
 
 
Miután elkezdtem dolgozni már csak a szabadnapokon volt időm nézelődni, de akkor inkább pihentem, mint, hogy utaztam ennek az oka csakis az, hogy sajnos nagyon hosszú idő a buszozás, metróval is lehet menni, azzal sokkal gyorsabb de drágább is és nekem heti buszbérletem volt. Londonban nagy hátrány, hogy nagyon sok dugó van a csúcs időben és nagyon sok az elterelés épp valamit mindig újítanak. Az utcákon nagyon sok ember van. A turistákat onnan lehet megkülönböztetni, hogy ráérősen gyalogolnak, fotóznak, nézelődnek. Aki kint dolgozik, azok az emberek mindig sietnek általában késésben vannak. Én délutántól dolgoztam éjszakába nyúlóan napközben csúcs időbe mentem be. Haza felé viszont éjszaka, akkor sokkal gyorsabb volt, nem volt annyi ember, nem kellett őket kerülgetni. Nagyon szerettem haza felé menni, bedugtam a fülest és zenéket hallgattam és pihentem.

Azt hozzá kell tenni, hogy én a belvárosban dolgoztam, lakni viszont a 4-es zónában North Finchley-ben. Két busszal kellett menni, egyszer kellett átszállnom. Befelé kb. 2 órát utaztam, haza felé másfél órát vagy jó esetben egy órát és egy kis séta volt a lakáshoz ahol béreltem a szobát.
Érzésre nagyon jó volt, hogy bent laktam egy világvárosban és bárhová elmehettem kirándulni, de viszont a tömeget én nem igazán bírtam és ezért is döntöttem úgy, hogy elköltözöm vidékre és a másik oka, hogy megismertem a jelenlegi páromat. Jelenleg Guildfordban élek, legközelebb majd erről írok Nektek.


4 megjegyzés: